God morgon Sverige

Tillbaka i sverige efter tre helt underbara veckor i Thailand. Allt har känts för bra för att vara sant hela tiden, det var helt sjuk vackert i Khao Lak och jag kan inte förstå människor som åker till Phuket längre, verlkigen inte. Vad gör dom där? Khao Lak var rena paradiser mot Phuket.
Människorna har varit underbara hela tiden, hotellet var också det helt fantastiskt fint, vår lilla "villa" låg jätte nära havet så vi kunde verkligen höra vågorna när vi låg i sängen, helt underbart. Det går inte att beskriva hur mycket jag längtar tillbaka =)
Det vi har gjort är, en heldel av tiden har vi tagit det lugnt och bara solat badat och shoppat en helt del. Vi var och red elefant en dag första veckan, vilket var jätte mysigt. Vi red genom jungeln och upp till ett vattenfall. Och tillbaka igen. Sedan blev vi körda till ett annat vattenfall där vi fick bada. Jätte fint.
Senare samma vecka tog vi en taxi till Phuket Town för att shoppa lite, och sedan en taxi till Patong beach för att övernatta. Fick tag i ett litet hotell med handduk som täcke, men som sagt vi skulle ju bara sova där. Efter en utekväll, en natt i en stenhård säng och en massa shopping dagen efter så var vi rätt lyckliga för att komma hem till underbara vackra lugna Khao Lak.
Vi tog det då lugnt vid poolen några dagar och bokade sedan nästa dagsresa, då skulle vi ut och fiska med longtailboat på havet. Mysigt tänkte vi, vi fick med oss ett till par från Tyskland har jag för mig, trevliga i alla fall. Enda prolemet var att jag hängde över bord i åtta timmar pga sjösjuka, Glenn fick upp några fiskar i alla fall och han hade trevligt. =)
Efter det hade vi en välbehövd dag ledigt vid poolen för att sedan åka ut till några öar (Similan Islands) utanför där man kunde snorkla och vi även skulle sova över i tält =) Hårt var det men helt okej. Helt fantastiskt vacker, det är helt sjuk att det finns sånna vackra ställen =) Ooooh jag vill tillbaka.
Båtresan denna gång var bättre men långtifrån bra, min mage resten av tiden har sett gravid ut och värken den har gett har inte varit rolig alls att handskas med. Men vi tog det lugnt hela sista vecka, endast lite shopping, och hyrde en motorcykel och åkte runt och kikade lite. Bara hade det så bra vi kunde helt enkelt. =)

Nu är vi hemma, och dygnsrytmen har tyvärr inte riktigt kommit i gång än, ska börja jobba eftermiddag i dag och jag har varit vaken sedan fyra i natt, Glenn vaknade fem och vid halvsex fanns det ingen anleding att ligga kvar någe mer, det kommer bli hårt i kväll känner jag, kommer stå och nicka vid masiken =) haha.

Bilder kommer senare för det kronglar lite, nu ska jag gå ut i snöstorm borsta av bilen och kolla in willys och handla lite.
Hade fint. Puss och Hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback