Sverige äventyr

Jag är ensam i helgen, singelhelg eller nåt, nej då men ensam är jag i alla fall. Och när jag är ensam får jag ofta tråkigt, gör onödiga saker, letar på onödigt vetande just nu. Så för er som inte vet så tar det (enligt eniro.se) 22 timmar & 51 minuter att köra från Smygehamn til Riksgränsen, vilket är den snabbaste vägen och den är då 2032.3 kilometer lång. Någon mer än jag och Sara som känner sig sugna?
Jag har aldrig varit högre upp än Östersund, så jag skulle tycka det vore skoj och få se lite av Sveriges nordliga delar. Sydligaste jag varit är Helsingborg så där är det ju inte mer än några mil kvar till Smygehamn. Men från Örnsköldsvik (som ligger i ungefär lika norr ut som Östersund) till Riksgränsen är det hela 841.1 kilometer kvar.

Så för er som missade timmen om denna undervisning på geografilektionerna så vet ni nu i alla fall. Nu börjar spöktimmen så det är bäst att gå och lägga sig.

P.S. Det är ett stort plus om du har körkort om du är sugen på att åka med. Om du inte har så kanske jag nu har gett dig en anledning till att ta det och känna dig aningen efter. Men ta det lugnt, du har en liten tid på dig ännu eftersom inget datum är inbokat ännu. D.S.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Ja riktigt gott var det. :D Nej, vad härligt. :) Hoppas du har haft en bra helg. :) Kramar!

Postat av: Sara

jo, det är bråttom. jag åker snart och vi måste hinna göra det innan.

2008-04-06 @ 11:11:49
URL: http://frankenstina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback