Bättre dag i dag

Ja idag har jag knappt sett röken av honom, hur skönt som hellst. Jag har kunnat jobba i lugn och ro. Såg han bar en liten sväng på förmiddagen. Men sen höll han sig borta.
Tur för honom! =)
Annars har det inte hunnit hända så mycket i dag. Trött är jag som tusan, så jag funderade ett tag på att gå och slumra en sväng på soffan, men jag blev sittandes vid datorn och ingen drar mig härifrån.

Det hände faktiskt en till grej i går, jag var och handlade på Konsum.
Vilket jag aldrig brukar göra.
Men jag skulle handla endel och det tog sin lilla tid eftersom jag inte riktigt hittade så bra heller. Hursom hellst så stannar en liten pojke (3-4 år) upp mig och säger; Hej! Jag svarar såklart det samma. Och då börjar han tjattra som om han fått lov att vara tyst i en vecka. Han ville veta varenda pryl och vara jag hade i min korg och när han var klar med det då var det min tur att veta vad för ting han skulle köpa i dag. När han väl plockat upp allt i sin lilla vagn trodde jag äntligen att jag skulle fortsätta handla. Men vad fel jag hade. Då började han fråga vad jag nnars gillar för mat, vad jag hade för mat hemma, vad jag skulle laga för mat i dag, om jag verkligen hade diskmedel och diskborste hemma. Hahaha och när han väl var klar och hans mamma tyckte att det var dags att gå innan dom missar bussen så säger hon; Vad duktig du var nu.

Ursäkta men duktig för att han sluta prata? Nej så var det minsan inte, han var duktig för att han hade varit så snäll mot mig och berättat HELA innehållet i sin vagn och frågat mig om varenda liten manick i min egen =)
Jag ska vara ärlig att jag inte tog så hårt på det, men nästa person kanske gör det, och jag vet inte (jag har ju inga barn) men jag skulle kanske inte ge mitt barn beröm när han talat om för en vilt främmande människa vad han och hans mamma ska göra i dag!

Tack och Hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback