Nyttig?

Jag som tycker att jag är nyttig, eller åtminstonde lite nyttig, början på nyttighet när jag har börjat äta havregrynsgröt varje morgon, jag gör det jo för sig inte bara för att det är nyttigt, utan för att jag tycker att det är gott, enkelt, går snabbt och framförallt det ÄR superbra för magen. Japp så är det och jag intalar mig själv på att det har blivit bättre, men det är så mycket annat som också styr det.
Jaja jag ska komma till själva poängen..
En jobbarkompis satt och berättade i går om att hon hade mätt sin fettprocent i kroppen (hon är super smal och värsta ren-levnads-människan och tränar dessutom som en tok). Fettprocenten hade varit för hög??? Ja helt chockade över vad hon sa och själv hade hon frågat om hon var fet? Hmm, jaja så nu skulle hon börja skaka på skakmaskin för det skulle öka förbränningen och så skulle hon sluta äta havregrynsgröten på morgon, för det kunde ju verkligen göra henne fet??
Hallå är det sant tänkte jag. Hur sjuk får man bli över ett kilo?
Jag har blivit helt tvärt om känns det som, jag blir stressad över allt deras tänkande som dom så gärna pratar högt om på fika och lunchrasterna.
Låt mig förfan äta min mat i fred, ungefär. Men nej då ös det över oss bara.

Ja tack för att jag fick lätta på hjärtat, det har verkligen legat som en tung sten över mig.

Kommentarer
Postat av: Sara

Herrejösses. All makt åt havregrynsgröten


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback