Tema: Bröllop

Jag och Glenn var hem till Glenns syster och pojkvän i går, deras kusiner var också där. vi hjälpte dom att sätta om på ikea hyllor och kikade på film. Eftersom Glenns syster och pojkvän ska bli man och hustru så blir det en hel del bröllopssnack, men det är skoj. Jag satt och kollade i hennes bröllopstidningar och fick med mig två hem. Och jag satt precis och bläddrade i den ena och fick fram detta: Barns tankar om bröllop Haha skoj tänkte jag och började läsa.
De har frågat tio barn i åldrarna 4-8 år flickor som pojkar. Och vad vi skrattade jag och Glenn. Här kommer smakprov:
När är det okej att gifta sig? Carl 6 år, När man blir kär. Inez 6 år, När man är 14 år. Julia 4 år, När man blir stor och på sommaren.
Hur skulle ditt Drömbröllop se ut? Daniella 6 år, Det skulle vara bra med en fin tårta. Julia 4 år, Det ska vara rosa. Justin 6 år, Golvet och taket och väggarna ska vara vita och så ska där vara ett stort svart bord med en jätte stor vit tårta och ett brunt skrivbord för killen som pratar, och så ska alla mina vänner vara där (han viste verkligen vad han ville ha, haha).
Vad är det bästa/sämsta med att gifta sig? Daniella 6 år, Det sämsta att man måste kyssas. Carl 6 år, Det sämsta med att inte gifta sig är att man inte får träffa alla som skulle komma till bröllopet (snurrigt). Inez 6 år, Det bästa är att man får dansa och det sämsta är att man måste vänta i kyrkan när prästen säger massa grejor. Julia 4 år, Att allt är rosa. Viktoria 8 år, Det bästa är att man får tårta. Sigrid 4 år, För att det är kul. Justin 6 år, Det bästa är att man tycker om flickan och man får en familj med den flickan. Det sämsta är att man måste göra en massa saker när man får barn, som städa om barnet inte vill städa, och när alla är borta måste man göra allt. Ada 4 år, Det bästa är att man får godis. Ellen 7 år, Det bästa är att man får ring på fingret, fina blommor och äta tårta. Det sämsta är att alla pratar hela tiden, man kan få öroninflammation av det.
Hur ska din fru/man se ut och vara? Carl 6 år, Hon ska ha rött läppstift, örhängen, fina kläder, ljust hår och fin kropp. Hon ska vara snäll. Inez 6 år, Han ska ha brunt hår... jag vet redan vem det är. Min kusin Jacob. Julia 4 år, Han ska ha rosa hår och vara min kompis. Justin 6 år, Söt, snäll och en bra mamma. Ada 4 år, Det ska vara en flicka, jag vill inte gifta mig med en pojke. Simon 6 år, Hon ska ha svart hår, glittrigt läppstift och maskara.
Hur vet man när man har träffat den rätta/rätte? Carl 6 år, För att hon är snygg. Ellen 7 år, Det pirrar i magen och han är söt.
Hur träffat man den rätta/rätte? Carl 6 år, Man kan leta varje dag. Justin 6 år, Om du har en kompis kan du gifta dig med henne. Eller om du ser en flicka som du inte känner så kan du bara fråga henne vad hon heter och om hon vill gifta sig med dig. Elsa 6 år, Man bara gör ingenting och sen när man träffar honom så vet man det.
Hur skulle du fria till någon? Daniella 6 år, Killen ska fråga för killen frågar alltid. Inez 6 år, Jag skulle kunna tänka mig att fråga för jag har redan frågat. Jag sa "vill du gifta dig med mig?" och han sa "ja". Julia 4 år, Jag skulle säga "ska du gifta dig med mig?" Då skulle han säga "ja". Justin 6 år, Jag skulle komma med en box med en ring, ställa mig på knä och ge henne ringen och säga "will you marry me?".
Hur kan man se om ett par är gifta? Daniella 6 år, De kysser varandra mycket och hånglar. Carl 6 år, För att de bor i samma hus. Justin 6 år, Om de har en ring, om de går tillsammans, om de pussas. Elsa 6 år, För att de har barn. Simon 6 år, För att de är vuxna.
Man skulle kunna tro att Julia gillar rosa. Och Justin verkar verkligen veta vad han vill ha. Japp det var roande i alla fall =)

Jag har såklart hittat massor med fina klänningar också...



Sista bilden är både min och Glenns favorit, bara man tog bort allt broderi, då skulle den vara perfekt =) Klänningen i mitten gillar jag också väldigt mycket. Men jag skulle inte vilja ha den i något annat än vitt.. Jaja det är inte lätt, tur att det är ett tag kvar tills vi ska gifta oss =)

Nu ska jag torka golven!!

Kommentarer
Postat av: Tobbe

Den i mitten är helt klart min favorit, den högra är nästan lika nice. :)

Förövrigt har jag en bok, "Barns tankar om kärlek" som är precis lika underbar. Man skrattar så att man gråter.

2008-03-24 @ 21:12:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback