Vitaminbrist?

Jag hörde i dag att ditt dåliga minne kan bero på vitaminbrist. Hmm det var som tusan, men då har jag kanske inte blivit senil i alla fall =)
Jag var ganska sen i dag når jag skulle gå hem från jobbet och kanske blev lite stressad, men städade och började gå mot omklädningsrummet. Kände att jag hade dåligt med grejer med mig och kom på att det var kassen med matdosorna jag glömt, men tänkte att jag tar dom sedan. Väl tillbaka på jobbet hittar jag inte på dom och frågar dom som står där om dom sett kassen? Nepp. Hmm okej.. tar i varje fall en kik i skåpet där jag verktyg. Jo då där hade jag lagt kassen, för att i fall jag skulle ta laga mat på jobbet och ta med mig hem..
Just då blev jag lite trött på mig själv, men det kanske beror på vitaminbrist, eller att jag är allmänt snurrig. - Mer än vanligt i sånna fall sa min mamma. Hmm tack.

Kan vi inte skapa ett nytt urttryck?
Varenda dag när vi slutar på min arbetsplats så är det minst en som säger; - Jaha då fick vi gå hem då. Jaha nej men fick vi, vilken överaskning. Det får vi för fan varannan vecka denna tid. Ingen överraskning direkt och vad vill ni ha för svar? Okej ingen fråga direkt, men svarar jag inte så får jag ju direkt en fråga och den tyder; - Skönt, va? Ja vafan as skönt men det var det samma tid i går med och dagen före det och dagen före det.
Samma påstående brukar även ofta komma när vi har lunch, och du fattar väl själv hur det låter. - Ja då fick vi lunch då. Och då ska jag gärna svara Ja herre gud vad gott med mat, jag är vrålhungrig.

I morgon ska jag skapa ny bordsplacering. Jag har snart jobbat på ABB i ett år, där har dom "bestämda platser" och jag tycker att det är på tiden att vi byter lite.

Tack och Hej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback