Telefonförsäljare

 Två stycken har hittills ringt mig i dag. Båda under en tid på 20 minuter. Poppis. Vad sökte dom på tro? Opptagen tjej, Ludvika? Eller kanske, Tjej med dålig karma, dalarna? Hur som helst kom dom fram til just mig. Och den första som ringde var en blandning av en skåning och en örebroare. Ja ni fattar va? Mycket gnällig skånsk dialekt och han ringde från något elbolag.
Killen - Hejsan jag heter .... ... och ringer från "elbolaget", jag skulle vilja prata med den som betalar elräkningarna hemma hos dig.
Jag - Ja det är jag med jag är inte intresserad.
Killen - Män du har juu inte äääns höööaart vad jag vill säga jue.
Jag - Nej men jag vet redan nu att jag inte är intresserad. Tack och Hej.
Killen - Mään du får väl ha en bra daeg då i alla fall..
 Dryg svar ja, mitt humör började liksom gå ner en aning där..


Kille nummer två ringde strax efter och ringde från ComHem och där är jag kund så han hade jag inte sluppit fast jag hade haft NIX. Han tyckte att jag skulle skaffa fler tv-kanaler.
Killen - Just nu betalar du 59kr för din telefon och om du skulle ta tv också så skulle det bara bli 40 mer eftersom det billigaste är gratis.
Jag - Ja jag vet det men vi kollar aldrig på tv så det känns rätt ovärt.
Killen - Men det är ju bara 40 kr..
Jag - Ja men jag behöver dom inte varför då betala för något jag inte använder?
Killen - Men du får ju så här många kanaler, bla bla bla..
Jag - Ja jag vet det också, men om jagaldrig skulle titta på dom så betalar jag ändå 40kr helt i onödan, eller hur?
Killen - Ja men..
Jag - NEJ TACK!

Att det alltid ska vara så svårt att förstå, okej det är bara 40 kronor, men om jag nu vill ha dom jävla tvkanalerna så kan jag ju använda min telefon eller mitt bredband för att fixa det.
Tack för avreageringen.. Det behövdes =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback