MVC

Måste bara berätta om min vända till barnmorskan i går. Vi lyssnade först på bebbens hjärtljud som låg på 145 slag/minut, sedan mätte hon magen och Sf-måttet var 26. Allt såg bra ut, bebben låg just då med huvudet neråt.
Hon mätte blodtryck och det var inga knasigheter, sedan skulle vi gå in och ta blodprov.. Och då blev det bara strunt. Hon tod som vanligt stick i fingret, och två sådana här poletter med blod, stoppar in det första och väntar. Jag blåhåller tummarna att det inte ska gått ner med (123 förra gången). Men apparaten visar 109, suck, så hon stoppar in det andra och får då fram 123? Hmm lite väl stor skillnad så hon pressar ut ytterligare lite blod från samma finger och stoppar i apparaten, håller både tummar och tår, och så står det 102?
Oooops? Vad hände?
Vi gör om allt i ett nytt finger, och första visar då 101, mycket underligt, in med nästa och den visar 122. Ännu mera underligt? Hur kan dom visa så stor skillnad? Någon som vet?

Jag fick gå ner till CentralLab och ta blod ur armen i stället, har ej fått något svar på det så förmodligen är det inte så stor fara, annars skulle hon ringt i dag. Så jag får väl reda på svaret på måndag när det är dags för nya nålar.

          

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback