Prima skinka

Ja ibland blir ju inte riktigt alla saker som man tänkt sig.
Som i dag när vi lägger in sillen klockan halv två och jag börjar två, vi skulle även lämna igen tapetproverna innan jag skulle till jobbet och jag skulle även hinna med att ta ut pengar. Men ja jag hann 13:59 stod det på klockan när jag stämplade in.
Ja sen fortsatte väl dagen rätt bra, köpte en närproducerad och finfin skinka på jobbet av en farbror som säljer massa närproducerad mat.
Sen blev det lite stressigt så jag glömde handlingslappen när jag gick från jobbet. Kommer för sent ut till Emma som skulle hämta mig vid jobbet och så skulle vi åka till Sandra och fika. Trevligt med fika och där fick jag skriva om lappen eftersom vi skulle handla när jag fikat.
Glenn ringer tidigare än väntat och säger att han vill åka, Mindie var väldigt hängig och febrig. Kom som ett brev på posten, så det var bara att åka hem. Ingen handling alltså.
Mindie hade redan somnat i bilen och när vi kommer hem så vaknar hon. Vi gör upp eld i varsin spis. Och Mindie sitter bara still i mitt knä och tittat. Inte gnäller, inte pratar, ingenting gör hon så visst är det något fel.
Vi tittar lite på Filiph och Fredrik men eftersom hon är så trött så tänker jag att det är lika bra att lägga henne så jag går in med Mindie i köket till Glenn och ber honom göra välling och då spyr hon skruttan. Inte mycket alls utan som att det bara skulle vara lite knasigt i magen.
Men vi tog en dusch och så fick hon alvedon, hon har ju jätte ont i tänderna så jag tror att det är därför hon har fått feber och spytt.
hon fick välling för mer än en timme sedan nu i alla fall och jag satt uppe med henne i min famn ett tag efter hon ätit men la ner henne när det verkade okej och har inte hört något mer. Så jag hoppas hoppas hoppas på att det bara var en gång och att det är bättre i morgon bitti.
Nu ska jag titta på första delen av Morden i Sandhamn sen är det nog sängen. Men nu är jag ledig fram tills måndag =) Hääääärligt!

Ha det bra och håll era tummar att hon blir bra nu!
Jäkla tänderna är inte snälla mot henne.


Kommentarer
Postat av: Amelie

Vilja spyr också av febern hon får pga tänderna! Stackars Mindie! Trivs hon/ni i huset?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback