Bitterfi..a

Hej.
Nu ska jag säga några saker som faktiskt gör mig bitter.
Kanske inget jag går och hänger läpp över, men det är irriterande.

Glenn köpte för någon vecka sedan två nya t-shirtar. Dom köptes på Jack & Jones i Kupolen.
Nu nyss hängde jag en utav dom och upptäcker att den har blivit helt sne. Sömmarna går nu en på magen och en på ryggen om ni förstår?! Helt sne efter 2-3 tvättar.
Jag tar även upp och hänger ett linne från H&M som jag säkert haft i 9 månader, inte ett dugg snett. Helt spikrak och perfekt efter säkert 15-20 tvättar.
Ja det är inte riktigt den enda skilnaden att de är köpte på två olika affärer, de har också två helt olika priser!
Mitt linne kostade 99kr och är helt värt sitt pris, men om man betalar 300 spänn för en kortärmad t-shirt så ska den väl inte bli helt sne efter ett par tvättar???

Annat jag stör mig liiiiiite på är nog människor som ger dålig energi.
Klagar på småsaker och är allmänt tråkiga.
Men jag klarar det, bara det att jag tycker det är lite tråkigt att lyssna på allt tjat om saker som är jobbigt.
Kanske vi ska börja tänka på sådant som är roligt och ger oss energi i stället för att slösa den på jobbiga saker?!

Nu ska jag samla energi.
God natt!

Kommentarer
Postat av: Sandra - mamma till Molly

Lyssnade på p3 här om dagen och då tog de upp om hur en kille kunde vara så positiv till allt och han sa att varför ska man gå runt och vara bitter över allt när man egentligen har det jävligt bra? Han påpekade också att vi människor borde bli bättre på att berömma andra. Att säga tex "älskling, du gjorde ett bra jobb med disken idag" eller till någon främlig att den gjorde något snällt som att hålla upp dörren osv. Folk har blivit sämre och sämre på att berömma andra vilket har gjort att vi har svårt att ta oss till de kommentarer som är bra mot oss själva. Alltså, mindre bittra och mer tacksamma! :)

Postat av: Sandra - mamma till Molly

Förresten, riktigt tråkigt det där med tröjorna! Jag hade faktiskt gått tillbaka med tröjorna så de hade fått se hur de ser ut. Går väl på reklamationen? Vi har faktiskt varit till både Lindex och Kappahl och bytt kläder för de har varit trasiga efter en tvätt. Den från Kappahl fick vi när Molly var tre veckor och när vi skulle använda den för första gången förra vecka var ena tryckknappen trasig. Gick dit, alltså 4 månader senare den var köpt och fick välja om jag skulle ha pengarna tillbaka eller en ny vara. Eftersom t-shirtarna kostade så mycket tycker jag faktiskt att ni borde gå dit med dem!

2010-10-24 @ 00:22:46
URL: http://surrovich.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback