2 av 4

Varit på två kalas i dag, först kusin Jacobs 1års kalas och sedan direkt vidare på nästa som var min lilla syster Ayandas 8 årskalas. I morgon blir det min andra syster Annas kalas, hon fyller 16 och på tisdag det fjärde och sista som är kompisen Julius kalas =)
Lite roligt att av dessa 4 personer så fyller 3 av dom den 6 september =)
De två kalasen i dag var trevliga med gott fika och vi kom hem sent. Runt 21 med en rätt trött unge som varit snäll och lekt massor hela dagen! Nu sussar hon sött i sin säng.
Tänk vad barn är formbara, för några veckor sedan så skämde vi bort Mindie lite och lät henne mysa inne vid oss på kvällen, dels för att det var mysigt och dels för att hon grät när vi lade henne i sin säng och jag vill inte väcka grannar om dom somnat till exempel. Men mest var det av slöhet, orka ta konflikter när man själv är trött, ja ni fattar. Men jag fick nog när hon började vakna i sin säng och blev ledsen för att hon vaknade där hon inte somnat (antar jag var orsaken). Så när hon sovit nästan en hel natt i våran säng så tvingade jag henne att somna i sin säng, nu när vi går in i hennes rum så lägger hon sig på rygg innan vi ens kommit fram till sängen och tar tag i välling flaskan och somnar utan ett gnäll.
Jag önskade att jag kunde vara lugn, glad, bestämd och ha tålamod varje dag. Då skulle jag vara enligt mig den perfekta föräldern och då skulle jag nog få världens bästa barn också.

Vad tycker ni är viktigt att vara när man är just mamma eller pappa?

Kommentarer
Postat av: Louise - Mamma till Wilde 30/12-09

svar:

Vi har provat ge han vatten istället, men det går han inte på:P Och napp tar han inte alls, det är tummen som gäller här!



Nu sover han ca 1 timme mellan 10-11 och sen ca 1,5 timme runt 14.00-15.30

Och det tycker inte jag är för mycket, och skulle det vara det så vore det omöjligt att dra ner på det!! :P

Postat av: Sandra med Lovis

Du gör ett jättebra jobb och är världens bästa mamma och har världens bästa barn och brister har vi ju alla :P

2010-09-05 @ 13:46:46
URL: http://viiii.blogg.se/
Postat av: sofi

Beställde den blå så jag hoppas att den blir bra nu, har inte stadium här i stan nämligen =)



Ehumnn ja Lilly är en stor tjej :P Hörde att Linus hade träffat Glenn och Mindie i helgen??

2010-09-05 @ 22:01:24
URL: http://sofiiin.blogg.se/
Postat av: sofi

Va roligt, ja han har vuxit en hel del sedan ni såg honom sist :)



Fast det är fanimej gulligt att vara liten också ;)

2010-09-05 @ 22:21:08
URL: http://sofiiin.blogg.se/
Postat av: Sandra med Lovis

Tack du :) Nä, det är sant, men det vi gör, gör vi bra :)

2010-09-06 @ 09:47:23
URL: http://viiii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback