Mindie har för några veckor sedan blivit o...

20111108_212327 (MMS)

Mindie har för några veckor sedan blivit otrygg/rädd för att sova i sin säng. Det har gått bra att få henne att somna på kvällen men när hon vaknat på natten så har hon varit jätte ledsen. Jag är riktigt envis av mig och vill helst inte ha henne sovandes bredvid mig. Vi har då kunnat vara vaken i timmar på natten, vilket såklart innebär trött unge och extremt trött mamma. Natten till i dag bestämde jag mig för att ge upp. Kvällen slutade också så här, Mindie somnade i våran säng. Jag orkar inte krångla längre, hon är rädd och jag får dåligt samvete hur jag än gör. Ingen utav oss mår heller bra utav att hoppa över sömnen. Förhoppningsvis är detta bara en fas och känner hon sig trygg igen så kanske det släpper.. Bara så sjukt olikt henne att vara så här, det har alltid varit lätt att lägga på kvällarna och aldrig något problem att sova på nätterna. För ganska precis två år sedan så började hennes jätte bra nätter, alltid sovit 12-13 timmar utan att vakna för mat eller något annat heller. Nu har det vänt och jag känner att jag nog förstör mer än gör rätt i att jag "tvinga" henne att sova i sin säng. Det är nog mycket som händer med våran lilla tjej tror jag, hon börjar bli stor. Vi har i alla fall haft en jätte bra dag, tillbringade eftermiddagen hos familjen östby. Barnen leker så bra och pratar massor med varandra :) Jag fick även gosa lite med en glad bebis. Nu ska jag ta mig en dusch, förhoppningsvis. Om inte lilla barnet vaknar vill säga :) God natt.


Kommentarer
Postat av: Sandra - mamma till Molly

Hoppas det bara är en period hon är inne i. Molly krånglar också nu men vi kom på var det var för fel. Hon vill ha mer ljust i rummet än förut. Förr somnade hon inte om det inte var näst intill helt mörkt i rummet. Nu vill hon ha sin sänglampa tänd och en ljusslinga i rummet tänd. Hoppas hon snart kan somna i sitt rum igen!

Postat av: Amelie

Hur söt var inte Mindie i tidningen Anonsbladet!?! Såå sjuuukt söt!!!

2011-11-12 @ 09:31:27
URL: http://ammalla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback