Födelsedag

Igår fyllde han år min fina sambo. Jaag hade köpt ett nytt vardagsrumsbord och Glenn blev glad. Vi har länge velat ha ett runt och när jag för några veckor sedan såg att de hade ett ute på nisses så slog jag till.
Toppen blev det, men nu är jag sjukt sugen på en ny soffa =) Jag har verkligen gillat den vi har om det inte vore för att den ser så grymt sliten ut. Den är inte äldre än 3-4 år, men den har blivit solblekt och fläckig. Jag ska aldrig mer köpa en mörkgrå soffa!
Nej nu vill jag ha en ljusare grå och gärna nya tapeter också.
Alltid är det något, men vardagsrummet får nog en omgång när badrummet är färdigt =) Och badrummet är i alla fall så pass färdigt att ingen mer hanverkare ska komma =) Golv och väggar är på plats. Duschen och toaletten också, fönstret håller på att bli vitt och mödlerna kommer väl om 3½ veckor.

Igår plockade Glenn och Mindie av vindruvorna ute. Jag tycker att det har varit ganska mycket. Men jag hade nog inte räknat med ca 5 kilo druvor =)
Goda är dom dessutom! Så vi får se hur vinet blir, med våran tur blir det nog att hällas ut, men det skulle ju vara roligt om det blev gott =)

Mindie vaknade sju i morse och somnade om bredvid mig, när jag gick ner och gjorde gröt så låg hon kvar. Jag trodde hon skulle komma efter men hon somnade om den lilla sömntutan och jag fick väcka henne igen vid halv nio. Inte konstigt att vi aldrig kan komma till prick nio till dagis.

Nu ska jag faktiskt sova lite, jag sov nog inte mer än någon timme i natt.
Låt månaderna gå fort nu så att jag kan få bli rörlig igen!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback