Bebisen i vecka 36 (35+0). Samma dag fick ...

20120104_203635 (MMS)

Bebisen i vecka 36 (35+0). Samma dag fick vi komma till Ludvika bmm och göra ultraljud. Bebis låg med huvudet uppåt precis som jag väntat mig och vi fick en tid i Falun på torsdag morgon för vändning. Väl där kommer en barnmorska som först känner på magen och sedan gör ett ultraljud. Sedan berättar hon lite om hur det kommer att gå till för att få bebis på rätt plats och sedan får vi gå till ett nytt rum och lyssna på bebisens hjärta i 30 minuter. Hjärtat tickade på bra och en kanyl sätts då i min hand. Vi väntar lite och sedan kommer läkaren som känner på magen och gör ännu ett ultraljud. Han berättar sedan hur han vill göra och sedan får jag bricanyl i handen och hjärtklappning. Bara att sätter igång då. Han lyfter upp rumpan på bebisen och barnmorskan får hålla kvar rumpan där uppe medans han trycker ned huvudet där det ska vara. Han håller sedan fast huvudet ett tag och sedan är det klart. Enkel match för läkaren! Jag gör gärna inte om detta, det var helt klart ren smärta men klart värt det om bebis vill ligga kvar såhär. En rumpa i revbenen är helt klart lättare än ett huvud som är stenhårt :) När vändningen var klar fick vi lyssna på hjärtat igen för att se så att inte bebis reagerat dåligt på kullerbyttan. Allt var bra och vi fick åka därifrån. :) Vi svängde förbi på stan i Falun för att köpa en bilbarnstol till bäse och sedan åt vi lunch innan vi åkte hem. Jag var hungrig som ett as eftersom jag hade varit fastande sedan kvällen innan. Helgen har varit mysigt. I går var Sandra, Ted, barnen och Astor här och åt och i dag har Sara och Sigmund varit här och käkat. Härligt med fina vänner :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback