Problem.

Ett mycket litet sådant men jag grubblar aningen på det.
Vi har ju just nu sängstommen Malm i från Ikea (samma som halva sverige).

Den var ekfaner från början men är målad vit. Men jag är så trött på denna så jag skulle vilja såga den i bitar och elda upp den.
Jag tycker inte att den är så fruktansvärt ful egentligen men när vi inte bara har resårmadrass och sedan bäddmadrass utan först resårmadrass, sedan "mellanmadrasser" och sist bäddmadrass så gör det att huvudändan bara syns ca. 15 cm. Riktigt fult och jag förstår inte riktigt att jag stått ut. Men min sambo har envisats med att ha den kvar. Nu går han med på att den inte ska med till huset, äntligen =)
Men vad ska vi då ha??
Vi ska bara ha en huvudgavel annars kommer samma problem att uppstå.
Någon som sett några fina gavlar? Vit ska den vara och den måste vara ganska så hög.

Förresten så lyssnar jag nu på första boken i Twilight serien.
Jag tyckte att filmen var ganska bra, tvåan enligt mig mycket bättre.
Men denna bok gör mig.... F ö r ä l s k a d !
Men berätta inte det för Glenn :P


Kommentarer
Postat av: Jennifer

Lite läskigt måste det vara och cykla, jag höll på att halka omkull tio gånger när jag gick till tåget, vilket var i loppet om fem minuter. Man har inte riktigt vant sig än med att det faktiskt är snö ute.

Ja, dom växer så det knakar, speciellt när man inte ser henne för jämnan, jag kan tycka att hon har växt under den tiden hon varit på dagis under en dag.

Just det, det står inte på förrän nu anländer till byn. vi kommer och bjuder på lussebullar :)

Postat av: Jennifer

Just det, jag glömde skriva en kommentar om sängen. Om ni är ute efter en ny sänggavel kan jag tipsa om en relativt billig och riktigt snygg på ellos. En vit med kryss på huvudgaveln. Jag vill gärna ha den, men vi har endast en 160säng och jag är sugen att byta ut den så vi kan införskaffa oss den snygga gaveln :)

2010-11-11 @ 07:04:53
URL: http://familjenjanssonostby.blogg.se/
Postat av: emelie

Kan du inte göra en egen gavel då??

De är fint =)

Eller så kollar du på möblera istan, dom har sänggavlar tror jag..

2010-11-11 @ 07:50:13
URL: http://emeliechristianthilde.blogg.se/
Postat av: Sara

Hahaha ja det ar bra att jag kan hjalpa dig genom att gora dig avskrackt!!



Och jag vet... bockerna ar sa mycket mycket battre.

2010-11-11 @ 11:49:34
URL: http://frankenstina.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jag tycker ni ska ta en skiva och klä i ett vitt tyg som ni tycker passar. Du kan du lätt byta det också om ni tröttnar och du kan göra den så hög du vill. Kan ju inte kosta så värstans mycket?

2010-11-11 @ 17:22:05
URL: http://viiii.blogg.se/
Postat av: Angelica

Jag gjorde en egen sänggavel utav spånskiva, vadd, valfritt tyg och häftpistol. Hur lätt som hellst, verkligen inget svårt alls.Ett tips är att vaddet endast skall läggas på den delen av spånskivan som syns ovanför sängen så att säga.Då blir sängen att ligga taight mot gaveln och det ser snyggt ut.Man lutar alltså bara sängen mot gaveln så hålls den på plats. Man kan tex. häfta fast lakansväv först runt stommen och sedan ett annat fint tyg så är det lätt att byta ut tyget på stommen utan att behöva göra om hela gaveln.

2010-11-11 @ 19:32:14
Postat av: Sandra

Och vad vill Glenn ha då :P?

2010-11-12 @ 09:20:12
URL: http://viiii.blogg.se/
Postat av: Johanna

ja man blir så slaig när man läser böckerna, så mycket mer känslor...! man vill att karl ska bli lite mer edward på en gång!!

2010-11-12 @ 22:03:29
URL: http://redshavemorefun.blogg.se/
Postat av: Veronica

Min svärmor har tagit en gammal köks-soffa och målat o använder som sängstomme vid huvudändan, och vanliga sängben i andra änden. lite fiffigt och snyggt faktiskt!

2010-11-16 @ 20:05:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback