Smadjebacken Ludvika Falun Smedjebacken

Mindie ramlade på väg hem från dagis. En hård smäll rakt ned i backen med den lilla pannan. Hon blev super ledsen men efter en stund glad igen. Så vi åt mellanmål som vanligt och åkte som planerat till min mamma. Där spyr hon min lilla älskling. Får i henne lite saft och en kaka men hon spyr igen efter ett par timmar. Hängig trött och gnällig så jag ringer 1177 som tycker att jag ska åka till jourmottagningen i ludvika. Sagt och gjort, där är Mindie helt okej pigg, ligger i sängen men pratar med oss som vanligt. Hon får lite vatten som hon sedan spyr upp så dom tycker ändå att vi ska åka till falun.
Japp, upp till falun då med sjuktransport för att jag ska slippa köra själv om hon spyr och mår dåligt. Hon sover dock hela vägen så det hade säkert gått bra att köra själv. När vi kommer fram ska jag ju givetvis betala, inga kontanter såklart och de ta inte kort. Hon som körde sa att hon kunde åka och ta ut och självklart svarar jag innan jag kommer på att det går ju inte det heller. Såg i går på förmiddagen när jag skulle ta ut pengar att någon har tagit ett bett på mitt visa kort så remsan fungerar inte, kan alltså endast använda cippet. Happ, så hon var så snäll att hon lade ut för resan och jag fick hennes nummer.
I falun i alla fall fick vi komma in ganska snabbt och fick sedan träffa en doktor och två sköterskor. Mindie går på toan och kissar också för första gången på väldigt många timmar. Jag vill mest komma in till et rum och få lägga Mindie så att hon ska få sova. Men då kommer en annan doktor in och berättar att det är fullt på avdelning och att de tycker att vi kan åka hem igen. Jahapp bara att sätta sig på en sjuktransport igen då och åka hem.
Hemma vid tolv och Mindie har sovit hela natten.
Jag har sovit hundra gånger sämre, försökt fått i Mindie lite vatten några gånger så att hon inte ska bli uttorkad.

Nu är det mycket bättre. Vi är litte trött och sega efter en lååång dag i går. Men vi får passa på att vila lite. Ska försöka åka upp till stan och hämta våran bil som står kvar i stan bara. Tänkte ta bussen, men problemet är att jag måste få med mig bilbarnsstolen till akuten igen.. Haha, ja det ordnar sig nog på något sätt.

Nu är vi alla fall hemma och mår bra =)


Kommentarer
Postat av: mima

Men usch då! Tur att de gick så bra! Krama Mindie från oss!

Postat av: Emelie

Åh lät Inge vidare, skönt att de är bättre nu då.. :) lill skrutta

2011-09-28 @ 17:15:07
URL: http://emeliechristianthilde.blogg.se/
Postat av: jennifer

Åh stackarn! Låter som helt uselt bemötande i Falun, det tydde ju på hjärnskakning.

Vad skönt att hon/ni mår bra efter omständigheterna! Novalie skickar en krya-på-dig-kram till Mindie!

2011-09-28 @ 17:46:02
URL: http://familjenjanssonostby.blogg.se/
Postat av: Anonym

Herregud, hur kan dom skicka hem ett sådant litet barn

Med dom symtomena.? Det låter som hjärnskakning, men

Då får väl inte barnen somna? Tur att hon mår bra nu iaf.

2011-09-30 @ 12:38:54
Postat av: Sandra - mamma till Molly

Men vad dåligt bemötande i Falun då?! Jag skulle ha krävt en större kontroll med tanke på hur hon mådde. Konstigt av läkarna att be er åka hem när det gäller ett litet barn. Vi har varit till akuten två gånger med Molly här i Falun och båda gångerna har vi fått rejäla undersökningar trots att det inte vart något stort av det. Hoppas hon mår bättre idag!

2011-09-30 @ 14:22:10
URL: http://surrovich.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback