Sandlåde bygge.

God morgon. I dag har vi fått sova ut. Grymt skönt var det för i går sov jag nog lite för mitt eget bästa. Så kan det vara.
I går var vi i alla fall och köpte virke till en sandlåda. Åkte sedan ut till pappa så fixade pappa och Glenn den. Super bra blev den också. Jag tror nog att den kommer hålla läänge =)
Jag ska ta ett kort sen när den kommit på plats.
Vi fick även mat vid min snälla pappa.

Det är verkligen roligt att kommunicera med Mindie nu.
Jag - Mindie du får inte bita på den då går den sönder!
Mindie - Mamma ledsen?
Jag - Mamma blir ledsen om den går sönder.
Mindie - Pappa ledsen?
Jag - Pappa blir också ledsen om du gör sönder saker.
Mindie Mommo ledsen, Peter ledsen, Anna ledsen?

Ja vad säger man, jag vet ju inte direkt om mamma, Peter och Anna skulle gråta om min internetdosa blir ihjäl biten av Mindie =)
Sötunge. Om jag blir arg på Mindie och säger åt henne så brukar jag säga att om du inte lyssnar så blir mamma ledsen. Om hon lyssnar så brukar hon komma och säga, "Nu mamma glad" =)
Jag älskar ord som kommer ur barns munnar.
Mindies favvorit just nu är, "det båd inte" (det går inte). Stackars Mindie, ingenting verkar gå ibland :)

Nu ska jag göra mig lite frukost!
Hej hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback