Vinterkläder

Mindie har nästan allt för vintern. Ett par vinterskor, en overall (86), en overall (92), ett par täckbyxor (86), en mössa och tre par vantar. Så hon behöver bara en vinter jacka och ett par mössor.
Vet inte riktigt vad vi ska köpa för jacka bara..


Dessa är från Lindex. Jag gillar verkligen båda, men kanske är den röda inte lika lätt att leka i? Den rosa kostar 599 och den röda 399.


Från HM. Tycker dessa är okej också, men jag vet inte. 399 kr.


Didriksons till vänster och PoP till höger. Jag vet inte riktigt vad de kostar, men de är inte gratis =)

Förra året var ju inte Mindie så glad i snö, det var svårt att gå, kallt att ta i osv. Men i år är hon ju trots allt ett år äldre och jag tror att hon kommer att leka betydligt mer än förra året. Jag vill ju då inte att hon ska bli blöt igenom, men jag vill helst inte betala runt 1000 kr för en vinterjacka som hon endast kommer ha i några månader.
Jag vill ha era erfarenheter alltså. Så skriv bra och dåligt om det ni har erfarenhet =)

Till bebis är det minst lika svårt.
Fleeceoverall, täckoverall eller overallpåse?




Jag tänker såhär: Om det är riktigt kallt och snöigt, jag behöver ut och borsta av bilen och kanske skotta lite. Inget jag kan tro att jag kan få hjälp med eftersom Glenn är borta på jobb. Jag tänker inte lämna två barn inne. Så om det är kallt, borde det inte vara skönare med en täckoverall då?
Ja hjälp mig nu, ni som fött barn mitt i kalla vintern eller hur hade ni andra gjort?
Mindie var så pass stor att hon ville kika runt när det var kallt ute så henne hade jag en täckoverall på.
Hjälp mig! =)

Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag gillade den röda :)

Kan iaf säga så här. Att Lovis klarade sig gott och väl på sin gröna fleeceoverall hela vinter. Hon hade inte behövt en täckoverall.. Den här bebisen kommer få ha Lovis svarta fleece. Den kommer ju ligga så nerpackad så har svårt att tro att bebisen blir kall nere i en lift.. Men skulle jag köpa en ny, så fick det nog bli påse, verkar väldigt smidigt :) Behöver den mer kläder sen så köper vi det då :)

Postat av: Linda

Om ni ska sätta bebisen i en kall bil så funkar ju inte det med en åkpåse. Kanske bättre med fleecedress och lite filtar, tycker jag iaf :)

2011-08-25 @ 20:09:28
URL: http://babylife.webblogg.se/
Postat av: Linda

Jaha, det låter ju super smart, ser det nu att det är en liten lucka där mitt i..haha! Livia kommer få ha en röd laban-fleecedress som Julius fick men aldrig använde. Hade inte tänkt att jag skulle behöva köpa nåt nytt till henne, men man vet aldrig, hittills har ju inte den planen funkat direkt..hihi

2011-08-25 @ 21:14:15
URL: http://babylife.webblogg.se/
Postat av: Sandra - mamma till Molly

Jag tror fleeceoverall räcker till bebisen. Är den i bilen kan du lägga en filt över under tiden det blir värme i bilen. I vagnen ligger den nedbäddad och myser förhoppningsvis! :)



Angående jacka åt Mindie skulle jag välja en jacka som inte är allt för tjock. De som är lite tunnare klarar oftast kylan lika bra och eftersom barnen rör sig bättre i dem blir det varmare på det sättet också. Jag gillar KappAhls jackor, lagom tjocka och lagom pris. Kikat på Bomerang i stan? Jag fyndade en overall till Molly där för 50:- knappt använd! Sen har du alla köp/sälj-sidor på Facebook som jag har fyndat bra mycket i :)

2011-08-25 @ 21:24:46
URL: http://surrovich.blogg.se/
Postat av: Jennifer

det är svårt med vinterkläder, men jag gillar didriksons väldigt mycket, är supernöjd över deras kläder och snygga är dom också :)



ses senare idag!

2011-08-26 @ 08:41:05
URL: http://familjenjanssonostby.blogg.se/
Postat av: Mima

Saga har växt ur sin rosa Didriksons om ni vill ha den. Tror de är st 90-92?

2011-08-26 @ 22:30:16
URL: http://patroa.blogg.se/
Postat av: Anonym

Fix är ju väldigt bra eftersom dom har 10.000 i vattenpelare, dom andas bra och dom håller värmen. Sen får du igen mycket av pengarna om du vill sälja den. Om man inte vill lägga ut mycket pengar så kommer det ju rabatt checkar hela tiden utbytet dom. Det gjorde jag :) ja det är svårt det där. Tror det blir bra vad du än köper:)

2011-09-02 @ 21:43:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback