I ett halv dygn har du funnits i vårat liv...

20120210_120713 (MMS)

I ett halv dygn har du funnits i vårat liv och jag är helt förälskad :) Lillasyster är här och föddes 10:13 i morse. 3530 gram och 50 cm lång. Åkte in med kraftiga men ganska oregelbundna värkar i morse vi halv fem. Var inte öppen mer än 3-4 cm (skit också kände jag). Kollas igen vid 7-tiden och har då inte öppnat mig mer än en cm (ännu mer skit känner jag). Bm drar fram pilatesboll som jag sitter och gungar runt på. Värkarna blir tätare och vid 9 går jag och badar. Nu är det INTE roligt längre, jag vill ha eda genast!! Bm ber mig sitta en liten stund till. 9:45 går vi tillbaka till rummet, värkarna är olidliga nu. Håller i sig 1-1 och en halv minut för att sedan försvinna i en halv-1 minut. I rummet kopplas ctg och jag kollas. 9 cm öppen. Yeey, bara att glömma edan känner jag innerst inne men jag ber om den ändå. Bm förbereder för att sätta kanyl. I nästa värk går vattnet, Bm sätter kanyl och jag ber än en gång om eda :) Bm berättar att hon ska fixa, haha. Nästa värk vill jag krysta, undersköterskan kommer in och jag andas några andetag i lustgasen (bläää, än en gång inget för mig). Krystvärkarna är fruktansvärda och jag både skriker och gråter som om jag skulle dö! Bm, uskan och Glenn är toppen och pushar mig grymt bra. På fjärde krystvärken är hon ute :) Underbart! Jag är grymt stolt över mig själv. En förlossning helt utan smärtlindring.. Pjuu, det var jobbigt och fruktansvärt intensivt men det är så fantastisk att få upp sitt lilla barn på bröstet :) Hon är lik sin storasyster men mycket knubbigare. Våran fina lilla bebis. Nu ska jag försöka sova lite. 3 timmar sedan i onsdags morse, tänk vad man klarar ändå. God natt :)


Kommentarer
Postat av: Enelie

Så söt!! Ja väldigt lil storesyster, har lill tjejen fått något namn ännu?

Grattis i massor igen :)

Postat av: Sandra

Helt underbart! Du är grym Lina <3

2012-02-11 @ 16:49:06
URL: Mhttp://viiii.blogg.se
Postat av: alex yngvesson

Åååååå underbart STORT rattis till er :) så go!

2012-02-11 @ 18:33:05
Postat av: Louise - mamma till Wilde och Totte

Stort grattis till er!! :D

2012-02-13 @ 21:29:17
URL: http://Louisevestin.blogspot.com
Postat av: Linda

Stort garttis igen! Hon är ju så otroligt underbart fin & jättesöt! mys i massor!!!

2012-02-14 @ 20:48:22
URL: http://babylife.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback