Flera användbara uttryck..

Nu kommer jag på mig själv att säga samma ord och uttryck hela tiden, så himla irriterande, jag kommer snart få tvångstankar om hur jag ska prata och att jag bara måste säga ett visst ord ett X antal gånger i varje mening. JAG KOMMER ATT BLI SJUK och behöver HJÄLP snarast.

Helt seriöst.
Jag dör!
Jag fattar inte, Jag förstår inte, Jag kan inte förstå...
Vad lider X av?

Toppar min lista gör i alla fall än så länge Helt seriöst, mycket bra uttryck som man kan använda ofta. Jag tror att ordet lider håller på att försvinna, tack och lov, det är ganska jobbigt ord och endel kan nog ta illa upp när jag frågar vad vissa människor lider utav..

Sleeep-Time

Kommentarer
Postat av: Tobbe

Jag kör också med den, ofta, men snarare:
"men seriöst, ..."

Jag använder iofs båda varianterna.

"helt seriöst" använder jag för att lägga lite extra tyngd i att det jag säger ska uppmärksammas.

"men seriöst" använder jag normalt för att få igång folk, fast med samma uppmärksamhet som i förra exemplet.

"men seriöst, nu går vi!"

Fina grejer det där, inte sant? :)

2008-04-04 @ 02:35:49
Postat av: Lina

Det verkar verkligen vara ett riktigt hett uttryck just nu =) Haha.. Men som sagt mycket användbart.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback