Personlig kris?

Jajemensan, här händer det gjejer vill jag lova. Jag kan börja med att berätta att jag har tagit farväl av min Skoda, eller snart i alla fall, den är såld men den står fortfarande kvar på min mammas gård. Annonsen var ute på blocket i ca. 4 timmar och på den tiden var allt fixat liksom, jag som inte ens hade fått hem ägarbytespapprerna blev det lite struligt och därför står den kvar hemma. Men så fort papprerna kommer så ska den väck. Men inte trodde då jag att den skulle vara så lättsåld heller.
Att någon ens ville ha den...
Vi blev nästan lite säljgalna där så nu har vi halva vardagsrummet ute på blocket =) Haha. Var till Borlänge och beställde en ny soffa + puff i söndags.
Många tänker nog att, detta måste vara en personlig kris av något slag.
Och säkert är det så. Men tiden var helt enkelt rätt för det nu =)

Mer som hänt är en ganska långdragen historia men jag känner att jag måste dela med mig av den. Det är så att vi har en besökare på jobbet, han är mörk, runt 35 och chef för samma som vi jobbar med fast i Brasilien och det är ju också därifrån han kommer. Han kan inte många ord engelska och ännu mindre på svenska. Men detta är vad han har fått fram under sin vistelse innanför ABBs väggar. Han tycker att mina ögon lyser och är otroligt vackra, och att jag ser utländsk ut...
Hmm, jag vet inte riktigt om det stämmer.. Men men..
Men i dag har han försökt att konversera lite extra med mig.
Jag måste tillägga att jag inte gillar detta! VERKLIGEN INTE!
Det han frågade ut mig på var:
* om jag var förlovad
* om jag var gift
* om jag har några barn
* vart jag bor någonstans
Gift och förlovad frågade han mig flera gånger om jag var, ursäkta men jag är inte intresserad liksom, och helt seriöst, HAN HAR JU FÖR FAN SJÄLV RING PÅ FINGRET! LÅT MIG VARA LIKSOM..

Någon som har något tips eller råd? Jag vore evigt tacksam, åtminstonde fram till och med fredag, denna människa är i mina hälar 6 timmar om dagen!


Tack på förhand.
/ Carolina Nilsson

Kommentarer
Postat av: Sara

hahah men gud vad hemskt.. Kan tyvärr inte hjälpa dig.

Postat av: Tobbe

Det är naturligtvis lite svårt för oss läsare att tolka hans signaler, men av din text att döma så är det inte helt säkert att han rå-stöter på dig bara för att han frågar om du är gift etc. Han kanske försöker vara social och lära känna dig men inte riktigt vet hur han ska säga. Jag vet hur kass jag var när jag jobbade med en utlänning förut och inte riktigt visste vad jag skulle försöka prata om... :)

Men annars kanske han är sugen på dig, men låt honom vara sådär så länge han håller sig på mattan - och om han inte gör det - säg direkt och tydligt att du är lyckligt upptagen.

2008-02-25 @ 20:16:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback