Krock!

Just nu är det mys med Mindie. Hon på fällen och jag på golvet =) Hon ligger och drar i dom stackars små fötterna, kanske i hopp om att dom ska bli större? :)

Igår var jag Emelie och Sebastian till Kupolen för att försöka göra lite fynd, hittade inte så mycket men det var trevligt i alla fall. Något som inte var så trevligt var hemfärden. Eftersom vädret kanske inte var det bästa så kör jag inte så fort. När vi är 5 minuter hemmifrån så får bilen framför oss sladd och kommer över på fel sida vägen och krockar med bilen som vi möter. Den kommer då över på våran sida och kör in i snövallen med rumpan och stänger då av nästan hela vägen. Eftersom vi förstod ganska snabbt vad som skulle hända så hann jag sänka farten redan innan krocken. Men visst tusan hade jag hjärtat i halsgropen, och vi hann precis stanna innan vi också hade kört in i den mötande bilen! Pust, men det var inte mer än 10 cm i från. Tack gud att vi har nya vinterdäck och att det inte var på 90 väg, för vem vet då hur det kunde gått.
Ingen skadades i alla fall mycket, dom hade verkligen tur för hela bilen (den som orsakade krocken) blev skrot, den andra klarade sig bättre men den gick såklart inte heller att köra med därifrån.
Ja vi hade verkligen tur.


10 minuter sedan..

Idag blir det lugnt hela dagen skulle jag tro, ser ut som om det är svin kallt ute!
Ha en bra dag i alla fall. Kram


Kommentarer
Postat av: Sandra

Men usch! Vart var det nånstans då? Skönt att allt gick bra med er iaf. See you. krams

Postat av: Amelie

Va otäckt att du såg allt! Vi satt i den långa kön påväg till landforsen och när vi åkte förbi dom krockade bilarna så såg det riktigt otäckt ut! Vilken tur att ni klarade er! Det var kul att träffas i fredags iaf!!

2009-12-29 @ 10:45:42
URL: http://ammalla.blogg.se/
Postat av: Anonym

usch gud va otäckt! vilken tur att det gick bra med er. hur gick det för dom som krockade?

2009-12-29 @ 11:46:46
Postat av: Hanna

de va jag som skrev

2009-12-29 @ 11:47:20
URL: http://hannaagerberg.blogg.se/
Postat av: Amelie

Ja, jag kan tänka mig det! Vi stog i kön i en halvtimme ungefär, så det var inte så farligt. Ja jag hade super kul, det var kul att se lite folk!! Ja det hade gått bra, förutom att hon hade velat äta varannan timme hela natten, så mamma var lite sliten på lördagen, men sen bröt det ut i en förkylning, så det kanske var därför. Hade ni kul då?

2009-12-29 @ 17:13:21
URL: http://ammalla.blogg.se/
Postat av: Amelie

Okej. Va jobbigt att sitta så länge med någon som är hungrig, då går tiden saktare.

Haha, jag vart också lite snurrig, det var nästan lite jobbigt att bli full. Det var ju så längesen man va det.

2009-12-30 @ 10:39:46
URL: http://ammalla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback