Förlåt

Jag kan inte komma på något bättre ord i Svenska ordlistan som Förlåt som man kan använda när man sagt eller gjort något dumt! Men varför strunta i att säga det? Vad vinner man på det? Jag gillar ärliga människor men det ska väl finnas en gräns på vad man ska och inte ska säga när man är ärlig? Och märker man att personen man sagt något till blivit ledsen ska det väl inte vara så svårt att få fram ett litet förlåt? Är det för mycket begärt, eller är vissa så förbannat stolta och vägrar se? Jag kan bara inte förstå vad problemet är att man inte vill be om ursäkt när man gjort någon illa. Någon nära dessutom!
Jag är inte den som brukar vara långsint, men det finns ju gränser för vad man ska ta och inte ta. Som Grynet sa "Ta ingen skit". =) Rätt men helt ärligt "Ge inte onödig skit heller" =)

Nu ska jag fara i väg till barnmorskan och se hur det står till med mitt blodtryck =)

         

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback