Förlossningsberättelse

Kanske på tiden då!

Fredag 21/8
Fiskade kräftor vid pappa och började få lite sammandragningar/förvärkar med 10 minuters mellanrum vid 21-tiden.

Lördag 22/8
Vaknade vid 5-tiden av att förvärkarna blivit aningen starkare men inte tätare. Men kommer fortfarnade med jämna mellanrum. Går och lägger mig igen efter några timmar för att jag kände på mig att något var på gång och att jag visste att jag antagligen skulle behöva mer sömn! Rätt! =)
Vid 9 vaknar vi, jag har fortfarande förvärkar och berättar detta för Glenn. Vi har sex innan vi stiger upp. Förvärkarna blir bara starkare så vi packar klart alla väskor och bestämmer oss för att gå och hälsa på Glenns föräldrarn på Knutsbo. Går på toa innan och då släpper en del av slemproppen.
Förvärkarna blir aningen starkare kommer med ca. 6-7 minuters mellanrum.
Mellan 19-22 försvinner värkarna medans Glenn är borta (knasigt). Men när han kommer hem börjar dom igen och börjar då göra riktigt ont. Sova går verkligen inte.

Söndag 23/8
Värkarna kommer med 6 minuter mellanrum och är riktigt starka, klockan 2 hämtar jag värmekudde, men den hjälper inte särskilt mycket. Klockan 4 väcker jag Glenn och säger att det börjar snart bli dags att åka in, för nu gjorde det minsan ont! Men jag skulle försöka ta ett bad först för att se om det fungerade. Inte mycket, men det var i alla fall skönt emellan värkarna.
Vid 6 åker vi in och blir inskrivna klockan 7. Får ctg och barnmorskan gör en undersökning på mig och har då öppnat mig 4 cm. Tack gode gud, var så rädd att hon skulle säga 1 cm, och att jag kunde åka hem =)
Ligger några värkar och får sedan ta ett bad. Klockan 9 går vi tillbaka, då vill jag ha något annat för smärtan för nu gjorde det banne mig ont. Ctg igen och får testa lustgas, men vilken skitgrej. Den gick jag inte på! Fungerar säker för många men inte för mig. Då ger jag upp och ber om EDA, det som jag skulle klara mig utan. Men jag var tydligen inte mer än människa =) Undersökning då igen och var då 8 cm öppen, tack gud =) 4 cm på 2 timmar.
EDA var rena himmelriket, kände inte värkarna alls. Jag och Glenn spelade ett parti yatzy och la oss sedan och vilade ett par timmar. Sitter även i en av stolarna ett tag för att försöka få ner henne så att vattnet ska gå.. Men inget vatten =(
Klockan 12 är jag öppen 10 cm men dom vill inte ta hål på vattnet utan vill att det ska gå av sig självt. Så det var bara att vänta.
Klockan 15.30 börja jag få krystkänsla.
Klockan 16.00 tar barnmorskan hål på hinnorna och lite vatten avgår. Bajsat hade hon gjort i det också. 16.20 kan jag inte längre hålla emot krystvärkarna. 16.30 tillkallas läkara för att hjärtljuden går ner en del under krystvärkarna. 16.40 och 16.45 tar läkaren prov på Mindies huvud och proverna visar ganska högt av någonting jag inte riktigt förstått, så det beslutas att dom ska hjälpa mig lite med sugklocka.
Och 16.50 föds äntligen våran underbara dotter fram med navelsträngen två varv runt halsen. Men hon tjuter så fort dom snurrat av henne den =) Vi är nu lyckligast och stoltast i hela världen! Anna Tordis Mindie Winter är född och hon är det absolut finaste vi någonsin sett.

Min underbara familj =)


Kommentarer
Postat av: Sofia

Ååh vad fint, vad skönt att förlossningen gick bra =) Kram

Postat av: Sandra

Ååå, jag blir alldeles tårögd när jag läser =)

Kortet blev jättefint!

Ses imorrn. kram

2009-09-09 @ 08:46:05
URL: http://viiii.blogg.se/
Postat av: jonna

Gud vilket vackert kort på er ! och vilken berättelse ! ryser!

kram på er..

2009-09-09 @ 09:50:30
URL: http://jonnachoona.blogg.se/
Postat av: Johanna

ja nog får man nästan en tår i ögat allt! Så fint!

2009-09-09 @ 10:37:43
URL: http://redshavemorefun.blogg.se/
Postat av: jennifer

Jätte fint kort på er!

2009-09-09 @ 14:29:04
URL: http://familjenjanssonostby.blogg.se/
Postat av: Linda

Vilken drömförlossning du hade...kanske inte du tycker men vänta bara tills du får läsa min :)

Jätte fin familjebild! Tog ni den när ni var på BB eller åkte ni upp senare igen för fotografering? Vi åkte hem på måndagen så missade det, men funderar på att åka upp nästa vecka för att fotograferas :)

2009-09-10 @ 08:24:53
URL: http://ljdrottesjo.blogg.se/
Postat av: sofi

Den förlossningen vill jag också ha, kan man få beställa den eller? Ne 7,1 kilo är heeelt ok för min del med tanke på att jag hade gått upp det dubbla med linus i denna vecka :P hehe!! Hur mår ni och hur mår lilla Mindie? Tordis? hmm, måste fråga vad det va för lurigt namn(?) =)

2009-09-10 @ 18:39:27
URL: http://sofiiin.blogg.se/
Postat av: Sandra

Va fina ni är!=) Vill träffa Mindie snart, gosa gosa gosa!!! Hihi!

Kram!

2009-09-11 @ 22:38:45
URL: http://sanonis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback