Ååååh NEJ...

Nu har ju jag redan cyklat med Mindie och så rekommenderar dom att man inte ska göra det förrän barnet är 9 månader... Nehepp nu får vi vänta i en månad till annars, ja annars.. Vad händer då?
Kan inte du snälla som kommenterade kommentaren berätta för mig? Jag vet tyvärr inte vem du är när du kanske glömde skriva ditt namn.
Men jag ser skillnad på en rekomendation och en regel. Jag ger även Mindie barnmat från 8 månader och har gjort det flera veckor, hon blir dock inte 8 månader förrän om några dagar.

Nu ska vi göra lite välling och sätta på pyjamas här.
Vällingen är faktiskt från 6 månader så ingen blir orolig där ute =)

Kommentarer
Postat av: Malin

Hej. Malin heter jag och det var jag som skrev förra kommentaren om niomånaders rekomendationen! Hittade hit då jag gick från blogg till blogg och såg ni hade en diskusion om cykelsitsar till barn och absolut går det ingen nöd på din dotter för att du cyklat med henne såklart :) jag jobbar i cykelaffär (cykelringen) i västerås och vi och våra leverantörer säger nej till att barn åker bak på cykel i barnstol innan de är nio månader, men det är upp till var och en att bestämma det. Pågrund av att de inte ses som tillräckligt stabila i rygg och nacke, även deras muskler tål inte längre turer. Men det är som jag skrev "rekommendationer" njut av det fina vårvädret och långa sköna cykelturer såklart. Hoppas du inte tog allt för illa upp. Mvh Malin

2010-04-19 @ 21:50:30
Postat av: nattis

ger också mat från 8 månader och har gjort det i flera veckor, eftersom 8 månaders rekommendationen egentligen är "då de börjat få tänder och ska börja tugga, runt 8 månader" och liam fick ju sina första vid 5 månader redan =)

Postat av: nattis

precis, jag läser många mammors bloggar och folk kan bara inte låta bli att lägga sig i och fälla dumma kommentarer, även (speciellt) andra mammor. "ge honom inte så mycket i smakportion", " men oj, har hon inga vantar på sig??!" osv osv, så otroligt onödigt =)

2010-04-20 @ 09:31:50
URL: http://http://nnattisss.blogspot.com/
Postat av: Linda&Julius

Oj då, jag hade ingen aning om att dom måste vara 9 månader för att få cykla...aja, jag struntar nog i den rekommendationen, man behöver ju inte cykla så långt. Julius äter också mat som är för 8 månaders barn, han har gjort det ett tag, fastän han inte har några tänder ännu men han tuggar ändå på nåt sätt.

2010-04-21 @ 09:47:55
URL: http://ljdrottesjo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback