Dan före dan före dopparedan

Tja fast vi struntar nog i doppet, åtminstone grytdoppet =)
I morgon är det en stor dag före den stora stora dagen.
Här ska vi fixa det sista med sillen som vi la in, koka skinkan (jag gör det i ugnen), griljera skinkan, rulla köttbullar, koka grötris som ska vara till ris á la maltan, fixa janssonen, fixa revbenen och koka ägg. Jag har funderat på om jag skulle göra en chokladbombtårta också, men vi får se om jag hinner det. Men ja annars var väl det allt. Skulle ha bjudit på en bild på vårat kylskåp, just nu går det inte in en pryl till. Det är nästan som ni vet när man håller för handen när man öppnar så att inget ska rasa ner =)
Det kommer nog bli en god jul i år med. Det känns som så.

Jag är så förbaskat nyfiken, vad vill ni inte vara utan på jul?
Förrutom skinka, jansson, köttbullar och prinskorvar.
Detta är för mig självklart och absolut sill, nubbesallad hör också lite till, revben men det har inte varit ett måste. Nästan varje år har vi haft älghjärta och/eller tunga också, hjärtat gillar jag men tungan kan jag gärna skippa.
Nej Glenn har redan slocknat här bredvid mig så jag ska göra det samma, Mindie har varit bättre i dag men fortfarande gnällig och hängig. Hoppas på bättre i morgon.

God natt på er.
Kram

Kommentarer
Postat av: Sandra - mamma till Molly

Jag måste bara ha risalamanta som efterrätt sen är jag nöjd! :) Annars tycker jag nog om det mesta på ett julbord! :)

En sak som vi har som tradion sedan jag var liten är att dricka hemmagjord varmchoklad med grädde till frukost :)



God Jul på er! :)

Postat av: mathilda A

bruna bönor , laxrullar och kantarellomelett ;)

2010-12-23 @ 07:41:50
URL: http://mathildalilja.blogg.se/
Postat av: Amelie

Det finns inge värre ljud än tandgnissel!! Skönt att hon är piggare! Jag förstår att hon va lite skeptiskt i början, men nu har hon väl lite mer yta att leka på kan jag tänka mig!

2010-12-23 @ 09:57:02
URL: http://ammalla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback