Mindie lär sig

Mindie är snart ett år och nu kan hon verkligen mycket.
Och för att inte tala om hur humöret har förändrats!!!
Hon vet vad hon vill om jag säger så =)
Snart ställer hon sig rakt upp och ned från golvet också.
Hon är dock lite feg ännu (tack och lov).
För er som inte vet så är våran lilla tjej en riktig pratkvarn,
och för att inte tala om hur nyfiken hon är!
Om jag visste hur många gånger hon säger;
-ÄääDee? Äädedaa? Och pekar med sitt lilla finger (mest är lampan utsatt).
-Titta! Tittitttititiaaaa! Är också riktigt poppis att säga!
-Äta,äta,äta sägs det heeela tiden när vi ska smaka eller när hon är hungrig eller vill ha en till tugga till munnen om jag är lite seg med att ge.
Men sedan kommer en hel radda med ord ingen annan förstår
och jag verkligen älskar att höra min lilla tös röst =)
Mindie visar nu strängt när hon inte vill ha något genom att säga Nejnejnej och skaka på huvudet.
Om hon därimot får något hon vill ha ler hon med hela ansiktet och skrattar på innåtandning =)
Musik är roligt och det går inte att hålla emot gunget hon får i kroppen.
6 steg har hon tagit utan stöd och hon blir så stolt lilla damen.
Klappa händerna är då jätte roligt, bevisar liksom lite extra att jag gjort något bra, hihi.
Men det bästa jag tycker att lilla Mindie har lärt sig är att hon vill pussas och kramas, många blöta pussar får vi och mycket mys!


Älskade lilla unge =)

Kommentarer
Postat av: Emelie

Ja man blir verkligen så stolt över dem =)

Postat av: Hanna o flickorna

ibland slår de en verkligen hur mycket dom utvecklas på så kort tid, de är klart att man inte kan bli annat än stolt då :-)

2010-07-11 @ 07:14:42
URL: http://hannaagerberg.blogg.se/
Postat av: nattis

men vad duktig hon är din fina lilla tjej! :)

2010-07-12 @ 10:34:09
URL: http://nnattisss.blogspot.com/
Postat av: Malin

Världens duktigaste tjej :) Fadder Malin blir stolt som fasen över denna brutta, hon är underbar! All kärlek till er.

2010-07-13 @ 11:00:18
URL: http://soderlundmalin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback