Val.se

Jag var lite intresserad över att se hur valresultatet ser ut för Sverige, Dalarna och inte minst Smedjebacken och Ludvika. Och jag märker att det faktiskt är rätt synd att inte alla är Smedjebackare :P S fick 50.89% av alla röster. Snacka om övertag det hade varit i riksdagen. Men jag känner mig lättad att det åtminstone finns någon klok människa kvar i byn när vi flyttar dit, haha nej då det var ett skämt.
Men Smedjebacken är faktiskt den komun som Socialdemokraterna är störts i. Alla måste ju vara bra på något.. Däremot ligger SD på fjärdeplats i både Ludvika (7.56%) och Smedjebacken (6.40%), ni som röstat på dom har här med röstat in denna kille:


Sverigedemokraternas representant på dalabänken i riksdagen blir den 22-årige William Petzäll från Borås. Han har gjort sig känd som extremt invandringskritisk och har anklagats för nazistiska sympatier.

William Petzäll har varit politiskt aktiv i fem år, och sitter nu i kommunfullmäktige i Borås. Han vill inte avskaffa monarkin och heller inte göra det straffbart att vara med i rasistiska organisationer.


Nazistiska kampsånger
Dessutom var William Petzäll en av de som sjöng nazistiska kampsånger på en båtkryssning till Tallin, det kunde vi höra i P1-programmet Kalibers granskning.

Senaste inkomståret tjänade han knappt 22.000 kronor enligt skattemyndigheten, men jobbar nu heltid för Sverigedemokraterna.


Dålig koll
Han bor i bostadsrätt, är singel utan barn, och han har en sommarstuga i närheten av Lindesnäs. Men har inte mycket koll på det län som han ska representera.

– Jag vet att det är skönt att vara där och bada på sommaren, säger William Petzäll.

Hur många kommuner finns det i Dalarna?

– Det vet jag faktiskt inte.

Vad heter Dalarnas residensstad?

– Öh, ska vi se här....ska vi tro att det ska vara i såna fall....öh....nej jag kan inte svara på det.

Men hur ska du kunna jobba för Dalarna då?

– Jag ska inte jobba för Dalarna utan jag kommer jobba för Sveriges bästa, säger William Petzäll.

 

Detta är tagit i från SR.se där det också går att lyssna på grabben.


Kommentarer
Postat av: NATTIS

jävla häftig kille


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback