Tandläkaren

Halva veckan är gjord kan man säga.
Jag är ledig på fredag men ska jobba till halv elva i morgon, konstigt faktiskt men det kommer nog gå bra.
I dag har jag och Mindie varit till tandläkaren, och ja det gick ju sådär.
Jag var duktig att gapa och hade inget hål men Mindie var jätte rädd och vägrade att vara någon annan stans än i mitt knä. Hahaha, jag har aldrig sett henne så och min tandläkare var jätte lugn och snäll. Mindie fick en tandborste men när tandläkaren vill sätta på mig en servett runt halsen så kom tårarna -Nej Mamma nej, nej, Neeej! Undrar vad hon tänkte. Nu tar dom min mamma och jag får bli kvar här? =)
Så hon fick helt enkelt sitta i mitt knä, när jag blev undersökt av tandläkaren med den här lilla lilla spegeln så fick Mindie en egen och hade den både i min och i sin mun. Lite bättre gick då men när hon ville skrapa tandsten så sa vi nej =)
Så ja mot slutet släppte det och när vi var klara sa vi hej då och jag behövde inte alls krongla med att få lilltösa med mig ut hon sprang av egen maskin.

Nu ska jag äta lite röktfisk, ris och kallromsås.
Ha en bra dag.

Kommentarer
Postat av: NATTIS

bor ni i smedjebacken? :D hade fått för mig ludvika.. men det kanske var innan huset?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback