Hjortron och ved

Vi åkte till skogen och sov i sommarstugan en natt. Lite impuls så där, jag ville se när det var helt gult fullt av hjortron, Glenns pappa säger att såhär ser det ut ungefär var tjugonde år. Vem vet om tjugo år kanske jag gör något annat =)
Och han hade verkligen rätt i att det fanns mycket, två liter senare och en lite gnällig Mindie gick vi till stugan igen. Rätt så nöjd faktiskt.
I dag lassade vi på 2½ kubik ved på släpvagnen innan vi åkte hemåt. Grymt skönt är det att gå på en vanlig toalett och duscha. Ja okej då, jag var bara borta en natt men det blir kallt om rumpan om man är tvungen att gå upp mitt i natten och gå på dass. Och mörkt med för den delen!! =)
Jag tycker om att kunna använda telfonen när jag vill, handla när jag vill, spola efter mig på toan och helst kunna ta en dusch om dagen.
Men det var rätt mysigt också. Sakna hemmet lite. Mindie sov bra, vaknade lite tidigt men hon somnade utan problem och sov hela natten. Jag är glad att hon känner sig trygg och kan slappna av!

Nu är det snart natta här. Jag ska hälla upp lite förvällda kantareller i påsar och frysa in. Några åt vi smörstekta med salt och peppar nyss, precis så som dom är som bäst tycker jag. Blir liksom irriterad när dom börjar ta slut.

Hejs!

Kommentarer
Postat av: NATTIS

jag vet inte riktigt vad man kan göra åt mitt låga blodvärde. äter järntabletter men de tycks inte riktigt "ta". minns att det tyvärr var samma med Liam...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback