Jobbigt?

Jag är ju själv måndag-torsdag varje vecka.
Vissa tycker att det verkar/borde vara jobbigt. Att man inte hinner med och att man blir trött.
Jag gör inget som jag inte vill, jag tycker att det är roligt att ta hand om och vara med Mindie. Då blir det inte särskilt jobbigt, drygt är det om jag stressar och blir otrevlig fördå blir Mindie också det!
Städa och diska tycker jag också är roligt, skön känsla när det blir rent och fint. Det kanske tar lite längre tid att vara själv och dammsuga för att Mindie också vill göra det, men då låter jag henne gärna göra det medans jag berömmer henne. Hon är duktig om hon vill hjälpa till och hellre att det tar lååååång tid och blir klart med glada miner än att jag får avbryta för att barnet står och skriker för att jag ska stressdammsuga för att "få-det-gjort".

Att tvätta tycker jag inte är speciellt skoj alls men jag tänker ju inte direkt gå i skitiga kläder, Mindie älskar dessutom att plocka ur tvättmaskinen så även där får jag hjälp =)
Laga mat kanske inte heller är det som jag är bäst på och tycker är roligast, men jag vill att mitt barn ska få i sig lagad mat med bra råvaror och att jag och Glenn ska veta vad som egentligen är i maten. Det är väldigt sällan jag köper något och inte tittar på innehållsförtäckningen.

På kvällen när Mindie somnat ser jag till att sitta ner och ta det lugnt. Ta en dusch och gå och lägga mig i tid så att jag ska orka med morgondagen =)
Att Glenn jobbar borta behöver inte vara jobbigt om jag inte ser det som ett problem, jag har tur som har så snälla föräldrar som ställer upp som barnvakt till Mindie varannan vecka. Det är guldvärt för annars hade det inte fungerat!
Tacksam är jag, för min fina familj!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback