Konstig dam på besök!

I går när Mindie och jag skulle börja baka så plingar det på dörren, jag ropar Kom In! (Trodde att det var Malin som kom tidigare än väntat bara) Men ingen öppnar dörren så jag tar med mig Mindie och öppnar.
På trappen står en kvinna i 55-års åldern skulle jag tippa, och mumlar något jag inte hör.

Jag frågar - Vad säger du?
Kvinnan - Jo jag undrar om jag får komma in en liten stund?
Jag - Ööh, jaha och vem är du då?
Kvinnan - Nej jag är ingen särskild.
Jag - Eeh nehej??
Kvinnan - Får jag komma in en sväng?
Jag - Neej det får du inte.
Kvinnan - Nehe är du upptagen?
Jag - Jaa jag ska få besök så jag är upptagen.
Kvinnan - Ja men då kanske jag kan komma förbi en anna gång?!
Jag - Jaha???

Sen försvann hon, snabbt som attan låste jag dörren och gick in och ringde pappa. Gudars skymning vad detta var läskigt, riktigt obehagligt!
Skum människa liksom. Och vad då ingen särskild? Och komma förbi någon annan gång, jag blev så ställd att jag inte fick ut något annat än Jaha? Men hon såg så mystisk ut så jag tror inte att jag vågade säga Nej för fan din knäppskalle, inte fan vill vi ha några fler besök.
Tänk om tokstollan gått in när jag ropade för att jag trodde att det var Malin.
Herrejösses, detta var verkligen obehagligt och jag hoppas att ingen annan behöver få sådant oväntat besök!

Kommentarer
Postat av: emelie

Men usch !! :/ Kenpigt !

Postat av: Jennifer

Usch vad läskigt! skaffa er ett larm, det är guld värt, det är läskiga människor som är i farten nu. Tur att hon inte uppträdde sig hotfullt ialla fall. Är på praktik just nu, men vi vill gärna ses snart! :)

2011-03-11 @ 17:54:55
URL: http://familjenjanssonostby.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Vi har aldrig sovit så bra som när vi skaffade larm. En vecka till har jag praktik, iofs skulle vi kunna ses efter fyra, men det känns lite sent kanske..

2011-03-12 @ 06:37:21
Postat av: NATTIS

ja nej jag vet inte, tycker att det gått otroligt sakta nu när jag mått dåligt, men så kändes det förra gången också. däremot tyckte jag att det gick jättefort när jag väl började må bra :p gud vilken läskig människa! hoppas verkligen att hon INTE kommer tillbaka! :o

2011-03-12 @ 12:01:07
URL: http://nandersson.blogspot.com/
Postat av: Jennifer

Då blir det svårt, men vi kan höras av i slutet av veckan så får vi planera in en dejt :)

2011-03-13 @ 08:01:51
URL: http://familjenjanssonostby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback