Politik

Jag känner massor och just nu måste jag skriva hur jag tänker.

Moderaterna har sänkt skatterna rejält och för att väga upp kostnaderna har det sålt av en del företag som staten äger. Pengarna borde ju ta slut snart (eller har redan gjort det) och då kan inte staten längre betala ut pengar till skolorna, sjukvården osv. I dalarna får vi ju nu börja betala för ambulansen! Men vad händer när inte sjukvården längre får några pengar? Ja såklart kan de inte längre betala ut några löner, köpa nya böcker eller andra material.
Då tvingas skolorna att stängas eller bli privatägda. Då får vi alla människor betala för att våra barn ska gå i skolan. Vi får skaffa dyra extra försäkringar för att kunna gå till läkaren och hur blir det med vägarna i Sverige?

Hur ska den statliga sjukvården bli bättre utan pengar?
Jag har liksom svårt att förstå hur det ska gå till.
Meeen det är ju inte det de blåa vill. De vill ju att vi ska betala extra för allt vi behöver.
Men de som inte har de då?? Hur blir det med dessa människor?
Ska inte ALLA barn ha rätt att gå i skola?
Ska inte ALLA människor ha rätt till samma sjukvård??

Mina tankar!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Du tycker bra Lina, tycker jag =)

Postat av: Jennifer

Vi tänkte ha barnkalas nästa lördag men vi har inte bestämt oss om vilken tid än, men jag hör av mig :)

Jag är jätte stolt över henne och det är bra att dom testtar även på dagis, nångång kommer hon hitta deras toalett också..

Synd att vi inte ses idag, men hälsa Hannah och ha en bra helg!

2011-05-20 @ 06:45:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback