Vecka 26

Det rullar på minsan. Bebis är vild som busingen, jag funderar på om den sover överhuvudtaget? Magen växer så jag vet allvarligt inte hur detta ska sluta. Antingen blir det en jätte bebis denna gång eller så är det lika som med Mindie. Jätte mage och pyttebebis =)
Svårt att känna mig säker på vad det kan var för en liten filur därinne. Jag har trott på kille hela tiden fram tills nu, jag tror att det lika gärna kan vara en till liten tjej därinne. Glenn har trott på tjej hela tiden och tror nu mer och mer att det kan vara en kille. Spännande minst sagt att se vad det är för litet gryn som gömmer sig i magen. Hur kommer den lilla se ut och kommer den vara lik någon. Tyckte inte att man såg på Mindie vem hon var lik. Hon hade liksom ett helt eget utseende och jag tycker fortfarande inte att hon är speciellt lik vaken mig eller Glenn.

Jag har börjat få en heldel sammandragningar, natten till i går vaknade jag med förvärkar. Några få korta men ganska intensiva. Inte skönt, så jag hoppas att dom kan hålla sig borta ett par månader till =)
Foglossningen blir inte heller ett dugg bättre, vem som nu skulle kunna tro det. Men den kan vara okej på förmiddagen, det är mest eftermiddagarna och kvällarna som är hemska.
Det är tur att det kommer något gott ur det hela när jag inte känner mig på topp. Jag är glad att jag vet när det onda kommer att ta slut, jag vet att när bebis kommer ut så kommer jag att vara som "vanligt" igen.

Nu ska jag vila lite för jag var vaken alldeles för länge i går, eller ska jag säga bebis :P
Bebis är vild på kvällarna när storasyster somnat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback