Bebisen

Bebis och barnprat blir det verkligen mycket av här!
Men det är hela mitt liv!
När Mindie bodde i magen ade vi väldigt svårt att hitta på namn, vi skrev ned många men det fanns aldrig något som kändes så där riktigt bra.
Ett par veckor innan Mindie föddes så sa vi att Mindie kanske var rätt fint ändå och sen blev det bara finare och finare och när hon kom ut och var så där pytteliten så passade Mindie väldigt bra. Jag hade nog haft lite svårt att döpa en tös på 4,5 kilo till Mindie =)
Nu är vi här igen vid det här med namn. Om det är möjligt så känns det liksom ännu svårare..
Jag har en pojknamn, men Glenn stört vägrar så jag försöker leta nya. Okej jag har ju några månade kvar på mig att hitta på ett fint namn så det kanske kommer. Men jag vill ändå smaka lite på några.
Jag vill helst inte döpa bebis till Elin eller Johan. Mindie är så pass ovanligt att jag helt vill ha ett ovanligt till denna lilla skruttbebis också =)

Hur gör ni för att hitta på namn?
Det är verkligen helt stopp i mitt huvud. Jag funderar ärligt på om man kan döpa den lilla till Bebis eller Lillebror/Lillasyster? Fungerar det??
Jag vill helst inte ha ett namn på M, lagomt långt och så ska det passa att säga tillsammans med Mindie.

Nu börjar i alla fall en lite roligare period känner jag. Bebis sparkar flera gånger om dagen. Man kan se små sparkar utanpå och jag känner alltid med händerna när det lilla är igång. Den gillar inte att jag har datorn på magen eller när jag ligger på mage så jag får nog helt sluta med det nu :P
Jag vill ha fredag NU NU NUUU!
Varför är jag så nyfiken denna gång på vad det blir för något?

Nu ska jag sova, eller ja så fort bebis somnat =)
God natt!

Kommentarer
Postat av: Amelie

Va kul att känna bebis röra sig!!! Jag vill också!!

Vi fick inspiration i olika gravid tidningar och givetvis att gå igenom almanackan en miljon gånger efter olika namn!

Postat av: Lina

Åh jag tycker det är jättekul med namn! Men svårt att komma på. Mindie är ju jättefint och ovanligt så det skulle absolut passa med nåt lite ovanligt till. Tycker heller inte om att matcha syskonamn med samma första bokstav men det får gärna låta fint ihop såklart.

Kolla internetsidor med tips på ovanliga namn. Lycka till!

2011-09-07 @ 09:33:01
URL: http://ladylinas.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Åh vad mysigt med ultraljud, hoppas allt går bra!

Vi börjar också känna oss stressiga med namn, helt omöjligt att hitta något passande pojknamn, men när plutten väl är här så kan det ju komma automatiskt. Får hoppas det. Annars kan det mycket möjligt bli Lillebror, men eftersom Novalie är så anti mot att det ska bli en pojk så kommer den heta lillasyster =)

I veckan ses vi gärna! Tisdag är vi lediga



Lycka till idag!

2011-09-07 @ 11:26:15
URL: http://familjenjanssonostby.blogg.se/
Postat av: Sandra

Det är ju jättesvårt med namn. Våran eller rättare sagt MIN lista på namn är ganska lång :P Måste ha med oss lite alternativ ju, hehe. Men vi pratar inte namn tillsammans. Vi vill nog se en bebis först, då blir det lättast :)



En spännande fredag :)

2011-09-07 @ 21:13:01
URL: http://viiii.blogg.se/
Postat av: Anonym

Leonie

2011-09-08 @ 16:40:00
Postat av: Anonym

Mandus

2011-09-08 @ 18:30:19
Postat av: sofi

LILLY och MINDIE är ju faktiskt klockrent :) om det blir en tjej alltså :P ♥

2011-09-13 @ 20:26:24
URL: http://sofiiin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback